اطلاعات موجود نشان می دهد حجم زبالههای عادی روزانه در پایتخت، ۶ هزارو ۵۰۰ تن بوده که در حال حاضر به ۸ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است و البته ذکر این نکته ضروری ست که این آمار اعلام شده نیز خیلی دقیق و قابل اتکا نیست. زباله تولید شده در شمال شهر تهران طبق مطالعات انجام شده حداقل دو برابر میانگین آن در سطح کشور و چهار برابر استاندارد جهانی است.
حجم بسیار بالای تولید زباله از طرفی، و فشار اقتصادی و فقر ناشی از بیکاری از طرفی دیگر منجر به ظهور پدیده ای بنام زباله گردی در سطح شهرها شده که علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی، چهره شهر را نیز زشت و مذموم کرده و این اختلاف طبقاتی در شهر دنیایی موازی ایجاد کرده است. امید است با اجرایی شدن کامل طرح کاپ و تفکیک زباله از مبداء و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال جوانان، این معضل رفته رفته کمرنگ شود.
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹
عکاس: سعید ربیعی
پل گیشا پلی در شهر تهران بود که در راستای بزرگراه جلال آلاحمد ساخته شده و از روی اتوبان شهید چمران میگذشت. این پل با داشتن راههای فرعی، از بلندترین پلهای فلزی سوارهرو تهران بهشمار میآمد که در دهه 1350 ساخته شده بود. رفتوآمد خودروهای سواری بر روی این پل تا ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ادامه داشت و در تیر همان سال بهطور کامل جمعآوری شد. پس از جمع آوری این پل عملیات احداث زیرگذر گیشا آغاز شد و این پروژه در 7 اسفند ماه 1398 به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹
عکاس: شایان محرابی
الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران و مهندس علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران به همراه جمعی از معاونین عصر روز سه شنبه 5 اسفند 99 با حضور در ایستگاه مترو یادگار امام (ره) خط 6 مترو از روند پیشرفت و آماده سازی این ایستگاه بازدید به عمل آوردند.
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹
عکاس: سعید ربیعی
متروی تهران که از آن بعنوان یکی از پروژه های عظیم خاورمیانه یاد میشود، حالا به روزهای اوج خود نزدیک شده و قرار است تا پایان سال 1399، دوازده ایستگاه جدید آن درخطوط 3،6 و 7 افتتاح شود. حال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی، دغدغه اصلی مدیران شهری ایجاد فضایی امن و به دور از هرگونه خطر برای شهروندان است و این امر میتواند با گسترش شبکه حمل و نقل ریلی شهری و ایجاد زیرساخت های ایمن فراهم شود. بر همین اساس قرار است ایستگاه متروی یادگار امام (ره) که به لحاظ استراتژیکی در نقطه ای مهم و حیاتی و در خط 6 متروی تهران قرار گرفته ، بزودی به بهره برداری برسد. گزارش تصویری زیر تنها گوشه ای از مجموعه تلاش های مهندسین ایرانی و همچنین مدیران شهری برای توسعه هرچه بیشتر این حمل و نقل ارزان و حیاتی را به تصویر کشیده است.
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹
عکاس: سعید ربیعی