شهروندان پرند پیش از افتتاح ایستگاه متروی این شهر، با وسائل نقلیه متفاوتی خود را به شهر تهران میرساندند. این سفر ۶۰ کیلومتری برای شهروندان با مصائب و مشکلاتی همچون آغاز سفر در ساعات آغازین صبح، کمبود وسائل حملو نقل عمومی( تاکسی و اتوبوس)، ترافیک در مسیر و مبادی ورودی شهر تهران، هزینه بالای این سفر و ... همراه بود که افتتاح این مترو، با دستاورد مدیریت زمان و صرفه جویی در هزینه، سوخت و کاهش تصادفات جادهای تقدیم شهروندان شهر پرند شد.
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲
عکاس: سبحان فرج ون
متروی تهران که از آن بعنوان یکی از پروژه های عظیم خاورمیانه یاد می شود، حالا به روزهای اوج خود نزدیک شده و قرار است در آیندهای نه چندان دور و به همت دستگاههای ذیربط، ایستگاه پرند که به لحاظ استراتژیک یکی از ایستگاههای مهم و حیاطی مترو به شمار میرود، به بهرهبرداری برسد. گزارش تصویری زیر تنها گوشهای از مجموعه تلاش های مهندسین ایرانی و همچنین مدیران شهری برای توسعه هرچه بیشتر این حمل و نقل ارزان و حیاتی را به تصویر کشیده است.
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲
عکاس: سبحان فرج ون
مترو پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد، گلزار شهدا و حرم مطهر تا فرودگاه امام به فاصله ۳۰ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر از فرودگاه امام تا شهر پرند، صبح پنجشنبه ۹ آذر ماه با حضور سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و علیرضا زاکانی شهردار تهران افتتاح شد.
پنج شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲
عکاس: سهیل صحرانورد
ایستگاه علامه جعفری واقع در خط ۴ متروی تهران، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ افتتاح شد. این ایستگاه در منطقه ۵ شهر تهران قرار دارد که امکان دسترسی مسافران در محدودهای کم برخوردار از نظر حمل و نقل عمومی را به شبکه خطوط مترو فراهم میکند.
خط ۴ از زیر معابر پرترددی همچون خیابانهای آزادی، انقلاب، پیروزی و شهرک اکباتان عبور میکند. این خط یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی–غربی حملونقل درون شهری به شمار میآید.
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
عکاس: شایان محرابی
گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار مترویی ملی، با حضور محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رضا شیخ طاهری، مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران، ظهر روز دوشنبه ۱۳ آذرماه در محل کارخانه شرکت واگنسازی تهران برگزار شد.
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
عکاس: سبحان فرج ون