۱۸ سال پیش مطالعات احداث خط متروی پرند توسط شهرداری تهران انجام شد و بعد از آن کلنگ احداث متروی پرند به زمین خورد، شهر پرند در فاصله ۳۰ کیلومتری تهران واقع شده و این نزدیکی سبب شده تا عمدتا مردم این شهر اقماری استان تهران برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه، تردد زیادی به پایتخت داشته باشند؛ به گونهای که براساس آمارهای ترافیکی، روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد دارند که عمده این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی برای طی این مسافت استفاده میکنند. پرند یکی از شهرهای اقماری اطراف تهران است که طی سال های اخیر رشد جمعیت پرشتابی را تجربه کرده و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۵ تعداد ساکنان آن به مرز ۷۰۰ هزار نفر برسد، به همین دلیل مدیریت شهری تصمیم گرفت تا در راستای کاهش حجم ورودی خودروهای شخصی به تهران و همچنین به منظور کاهش تصادفات در جاده تهران- ساوه خط متروی تهران را به پرند برساند تا هم سرعت جابجایی افزایش یابد و هم ایمنی سفر ارتقا یابد.
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲
عکاس: شایان محرابی
متروی تهران که از آن بعنوان یکی از پروژههای عظیم خاورمیانه یاد می شود، حالا به روزهای بهرهبرداری از ایستگاههای جدید خود نزدیک شده و قرار است در آینده ای نه چندان دور و به همت دستگاه های ذیربط، ایستگاه مترو بوستان لاله و کارگر که در بخش میانی خط 6 مترو تهران قرار دارد افتتاح شود. خط ۶ متروی تهران به طول ۴۲ کیلومتر از منطقه کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراههای شهید همت و آیت الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام(ره) در ادامه مسیر به میدانهای ولیعصر(عج)، هفتم تیر، امام حسین(ع) و شهدا میرسد. در نهایت این خط به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی میشود. مسیر توسعه جنوبی خط ۶ از دولت آباد آغاز و با عبور از بزرگراه امام علی(ع)، خیابان شهید غیوری و میدان شهرری به محدوده شرقی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) رسیده و در ایستگاه شهرری پایان مییابد. طول این خط ۴۲ کیلومتر بوده و ۳۲ ایستگاه دارد. ۳ پست برق، ۳۰ هواکش میان تونلی و ۳۱ خروجی اضطراری از جمله ویژگیهای خط ۶ متروی تهران است.
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲
عکاس: سبحان فرج ون
پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب - تندگویان به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای منطقه به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال انجام است. این پروژه در صورت تکمیل به ایمنسازی و تسهیل تردد مردم مناطق 16 و 19 کمک شایانی میکند.
یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲
عکاس: شایان محرابی
ایستگاه مترو شهدای هفتم تیر به عنوان یکی از نقاط تقاطعی متروی تهران نقش کلیدی را ایفا میکند. این ایستگاه دو خط پرتردد یک و شش را به یکدیگر متصل میکند و تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک و کاهش آلودگی در مرکز پایتخت دارد.
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲
عکاس: سبحان فرج ون
ایستگاه متروی ولیعصر (عچ) در خیابان ولیعصر (عچ) واقع شده و به طور کلی برای دسترسی به محله ولیعصر از طریق مترو دو راه وجود دارد؛
نخستین راه دسترسی به محله ولیعصر از طریق خط ۳ (قائم) میباشد، این خط ۲۵ ایستگاه دارد و از خطوط پرسرعت متروی تهران به شمار میرود و
دومین راه برای دسترسی به محلهی ولیعصر از طریق خط ۶ میباشد. این خط ۱۷ ایستگاه فعال دارد که پس از تکمیل و پایان ساختوساز به ۳۱ ایستگاه میرسد.
ناگفته نماند که این دو خط در ایستگاه متروی ولیعصر با یکدیگر تلاقی میکنند بنابراین از هر دو طرف به محلهی ولیعصر راه دارند.
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲
عکاس: سبحان فرج ون
آیین رونمایی از تاکسیهای برقی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، عباس علیآبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، میثم مظفر، عضو شورای اسلامی شهر تهران و شادی مالکی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، صبح روز سهشنبه 26 دیماه در ساختمان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد.
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲
عکاس: سبحان فرج ون
آیین رونمایی از تاکسیهای برقی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، عباس علیآبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، میثم مظفر، عضو شورای اسلامی شهر تهران و شادی مالکی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، صبح روز سهشنبه 26 دیماه در ساختمان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد.
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲
عکاس: سهیل صحرانورد