پل غیرهمسطح روشندلان با طول 900 متر، حد فاصل کوچه اعتمادی تا خیابان شهید مفتح جنوبی قراردارد و دارای 6 باند است، به طوری که 2 باند وسط آن ویژه سامانه اتوبوس تندرو (BRT) خط یک و 4 باند شمال و جنوب آن ویژه وسایل نقلیه است.
با بهره برداری از این پل وسایل نقلیه بدون توقف از پل چوبی به هریک از خیابانهای شریعتی، بهار و خاقانی دسترسی پیدا کردند.
پل روشندلان قرار بود در ابتدا تنها تقاطع روشندلان را قطع کرده و ظرف مدت 6 ماه به پایان برسد، اما با افزایش میزان پروژه به طول ۹۰۰ متر و با عرض متغیر 16 تا 32 متر، در تاریخ 18 مهر سال 1388 در منطقه 7 شهرداری به بهرهبرداری رسید.
این پل با هدف حذف تقاطعهای هم سطح خیابان انقلاب با شریعتی، بهار و روشندلان - روانسازی ترافیک خیابان انقلاب و روانسازی گردشهای فرعی و ترافیک منطقه بهره برداری شد.
ایستگاه پیچ شمیران، (خط 1 BRT) روی این پل قرار دارد و شهروندان تهرانی و شهروندان به وسیله ی پله برقی به این ایستگاه دسترسی پیدا کردند.
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹
عکاس: مرضیه نورعلی
با سفارش شهرداری تهران ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در کارخانه داخلی "ایران خودرو دیزل" به تولید رسیده اند که امروز دوشنبه 12 آبان 1399 طی مراسمی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه می شوند.
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹
عکاس: مجتبی عرب زاده
مراسم ورود ماشین حفار تونل (TBM) به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 مترو صبح امروز چهارشنبه 14 آبان 1399 با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علی امام مدیرعامل شرکت مترو و جمعی از مدیران شهری در محل کارگاهی ایستگاه مترو میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹
عکاس: سعید ربیعی
متروی تهران که از آن بعنوان یکی از پروژه های عظیم خاورمیانه یاد میشود، حالا به روزهای اوج خود نزدیک شده و قرار است تا پایان سال 1399، دوازده ایستگاه جدید آن درخطوط 3،6 و 7 افتتاح شود. حال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی، دغدغه اصلی مدیران شهری ایجاد فضایی امن و به دور از هرگونه خطر برای شهروندان است و این امر میتواند با گسترش شبکه حمل و نقل ریلی شهری و ایجاد زیرساخت های ایمن فراهم شود. بر همین اساس قرار است ایستگاه متروی برج میلاد که به لحاظ استراتژیکی در نقطه ای مهم و حیاتی و در کنار بیمارستان میلاد و همچنین مجموعه فرهنگی و گردشگری برج میلاد قرار گرفته ، بزودی به بهره برداری برسد. گزارش تصویری زیر تنها گوشه ای از مجموعه تلاش های مهندسین ایرانی و همچنین مدیران شهری برای توسعه هرچه بیشتر این حمل و نقل ارزان و حیاتی را به تصویر کشیده است.
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
عکاس: سعید ربیعی
مراسم کلنگ زنی توسعه جنوبی خط ۳ مترو تهران به همراه آغاز عملیات ساخت پایانه مترو آزادگان, سهشنبه 20 آبان 1399 با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
عکاس: مجتبی عرب زاده
تور عکاسی از ایستگاه مترو «برج میلاد» یکشنبه 25 آبان 1399 با حضور جمعی از عکاسان خبری برگزار شد.ایستگاه برج میلاد در مجاورت سازه مدرن و نمادین برج میلاد، بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان انتقال خون ایران در عمق 55 متری زمین و در مسیر خط 7 متروی تهران واقع شده است و قرار است در آذر ماه 1399 به افتتاح رسمی برسد.
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹
عکاس: مجتبی عرب زاده
پیروز حناچی شهردار تهران، علی امام مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز دوشنبه 26 آبان 1399 با حضور در ایستگاه مترو برج میلاد از بخش های مختلف آن بازدید کردند.
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹
عکاس: سعید ربیعی