آرشیو آلبوم ها

شامل

بایگانی حمل و نقل 1397

خرداد (3)
فروردین (3)
پل غیر‌ همسطح روشندلان 16

پل‌های تهران؛ پل روشندلان

پل غیر‌همسطح روشندلان با طول 900 متر، حد فاصل کوچه اعتمادی تا خیابان شهید مفتح جنوبی قراردارد و دارای 6 باند است، به طوری که 2 باند وسط آن ویژه سامانه اتوبوس تندرو (BRT) خط یک و 4 باند شمال و جنوب آن ویژه وسایل نقلیه است. با بهره برداری از این پل وسایل نقلیه بدون توقف از پل چوبی به هریک از خیابان‌های شریعتی، بهار و خاقانی دسترسی پیدا کردند. پل روشندلان قرار بود در ابتدا تنها تقاطع روشندلان را قطع کرده و ظرف مدت 6 ماه به پایان برسد، اما با افزایش میزان پروژه به طول ۹۰۰ متر و با عرض متغیر 16 تا 32 متر، در تاریخ 18 مهر سال 1388 در منطقه 7 شهرداری به بهره‌برداری رسید. این پل با هدف حذف تقاطع‌های هم سطح خیابان انقلاب با شریعتی، بهار و روشندلان - روان‌سازی ترافیک خیابان انقلاب و روان‌سازی گردش‌های فرعی و ترافیک منطقه بهره برداری شد. ایستگاه پیچ شمیران، (خط 1 BRT) روی این پل قرار دارد و شهروندان تهرانی و شهروندان به وسیله ی پله‌ برقی به این ایستگاه دسترسی پیدا کردند. دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ عکاس: مرضیه نورعلی
خط تولید اتوبوس های جدید شهری 13

خط تولید اتوبوس های جدید شهری

با سفارش شهرداری تهران ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در کارخانه داخلی "ایران خودرو دیزل" به تولید رسیده اند که امروز دوشنبه 12 آبان 1399 طی مراسمی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه می شوند. دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ عکاس: مجتبی عرب زاده
ورود ماشین حفار تونل به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 مترو 30

ورود ماشین حفار تونل به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 مترو

مراسم ورود ماشین حفار تونل (TBM) به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 مترو صبح امروز چهارشنبه 14 آبان 1399 با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علی امام مدیرعامل شرکت مترو و جمعی از مدیران شهری در محل کارگاهی ایستگاه مترو میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد. چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ عکاس: سعید ربیعی
توسعه متروی تهران؛ ایستگاه برج میلاد 10

توسعه متروی تهران؛ ایستگاه برج میلاد

متروی تهران که از آن بعنوان یکی از پروژه های عظیم خاورمیانه یاد میشود، حالا به روزهای اوج خود نزدیک شده و قرار است تا پایان سال 1399، دوازده ایستگاه جدید آن درخطوط 3،6 و 7 افتتاح شود. حال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی، دغدغه اصلی مدیران شهری ایجاد فضایی امن و به دور از هرگونه خطر برای شهروندان است و این امر میتواند با گسترش شبکه حمل و نقل ریلی شهری و ایجاد زیرساخت های ایمن فراهم شود. بر همین اساس قرار است ایستگاه متروی برج میلاد که به لحاظ استراتژیکی در نقطه ای مهم و حیاتی و در کنار بیمارستان میلاد و همچنین مجموعه فرهنگی و گردشگری برج میلاد قرار گرفته ، بزودی به بهره برداری برسد. گزارش تصویری زیر تنها گوشه ای از مجموعه تلاش های مهندسین ایرانی و همچنین مدیران شهری برای توسعه هرچه بیشتر این حمل و نقل ارزان و حیاتی را به تصویر کشیده است. دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ عکاس: سعید ربیعی
مراسم آغاز عملیات احداث پایانه متروی آزادگان 16

مراسم آغاز عملیات احداث پایانه متروی آزادگان

مراسم کلنگ زنی توسعه جنوبی خط ۳ مترو تهران به همراه آغاز عملیات ساخت پایانه مترو آزادگان, سه‌شنبه 20 آبان 1399 با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ عکاس: مجتبی عرب زاده
بازدید عکاسان خبری از ایستگاه مترو برج میلاد 16

تور عکاسی از ایستگاه مترو برج میلاد

تور عکاسی از ایستگاه مترو «برج میلاد» یکشنبه 25 آبان 1399 با حضور جمعی از عکاسان خبری برگزار شد.ایستگاه برج میلاد در مجاورت سازه مدرن و نمادین برج میلاد، بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان انتقال خون ایران در عمق 55 متری زمین و در مسیر خط 7 متروی تهران واقع شده است و قرار است در آذر ماه 1399 به افتتاح رسمی برسد. یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ عکاس: مجتبی عرب زاده
بازدید شهردار تهران از ایستگاه مترو برج میلاد 21

بازدید شهردار تهران از ایستگاه مترو برج میلاد

پیروز حناچی شهردار تهران، علی امام مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز دوشنبه 26 آبان 1399 با حضور در ایستگاه مترو برج میلاد از بخش های مختلف آن بازدید کردند. دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ عکاس: سعید ربیعی