عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران 31

عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران

تور بازدید اصحاب رسانه از عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. خط ۱۰ مترو ۳۴ ایستگاه و ‌۴۷ کیلومتر تونل دارد و از غربی‌ترین نقطه تهران شروع و در انتها در فلکه سوم تهرانپارس تقاطع خط ۴ به پایان می‌رسد.
اتمام عملیات حفاری تونل خط ۶ مترو 3

اتمام عملیات حفاری تونل خط ۶ مترو

آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران ظهر سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه در قالب یکصد و یازدهمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
بازدید اعضای شورا از پروژه‌های خاکریز آب 8

بازدید اعضای شورا از پروژه‌های خاکریز آب

ناصر امانی، کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران و زهرا شمس احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، از پروژه‌های جمع آوری آب‌های سطحی شرکت خاکریز آب بازید کردند.
تی بی ام 26

تی بی ام

دستگاه TBM ( مخفف Tunnel Boring Machine ) دستگاهی است که برای حفاری تونل هایی با مقاطع دایره ای از آن استفاده میشود. این دستگاه با استفاده از یک سطح مقطع مدور، قادر است در اعماق خاکی و سنگی زمین حفاری کند. قطر تونل‌هایی که این دستگاه ایجاد می‌کند در محدوده یک متر (با استفاده از میکرو-تی‌بی‌ام‌ها) تا نزدیکی ۱۶ متر (تی‌بی‌ام‌های امروزی) قرار دارند. این روزها دستگاه غول پیکر TBM در حال حفاری تونل در حدفاصل ایستگاه میدان شهرری تا ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 متروی تهران است.
پروژه های عمرانی خاکریز آب 31

پروژه های عمرانی خاکریز آب

شرکت خاکریز آب شهرداری تهران با هدف جمع آوری و انتقال آب های سطحی و توسعه آن و جلوگیری از بروز سیل اقدامت لازم را انجام می دهد. در راستای این اقدامات، پروژه جمع آوری ‌و هدایت آب های سطحی سرشاخه جناح (میدان آزادی)، به طول ۳۷۴ متر با هدف جمع آوری و انتقال آب های سطحی بزرگراه جناح به تونل سعیدی و جلوگیری از مشکلات آبگرفتگی میدان آزادی با پیشرفت 91 درصدی در عمق متوسط 10 متری در حال اجرا است، پروژه بزرگراه فتح MICRO TBM (حد فاصل آزادگان تا بلوار گلها) با هدف جمع آوری و انتقال آب های سطحی محدوده تهرانسر و اتصال به تونل موجود با هدف انتقال آب به رودخانه کن با پیشرفت فیزیکی 67.73 درصد و طول لوله رانی شده 1407 متر جزء پروژه های در حال احداث شرکت خاکریزآب شهرداری تهران است.
ورود ماشین حفار تونل به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 مترو 30

ورود ماشین حفار تونل به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 مترو

مراسم ورود ماشین حفار تونل (TBM) به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 مترو صبح امروز چهارشنبه 14 آبان 1399 با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علی امام مدیرعامل شرکت مترو و جمعی از مدیران شهری در محل کارگاهی ایستگاه مترو میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.
حادثه ایستگاه متروی کیانشهر 2

حادثه ایستگاه متروی کیانشهر

عصر امروز ساعت 17 در حالی که کارگران مشغول برداشتن سگمنت های دستگاه حفار مترو(TBM) بودند، چند سگمنت روی بیل مکانیکی می ریزد. بلافاصله گروه امداد و نجات در محل حاضر شدند و اقدام به نجات 10 نفر از کارگرانی که در این بخش از کارگاه مترو مشغول به کار بودند؛ کردند. از 10 نفر کارگری که در این محل مشغول به کار بودند یک نفر سالم و 5 نفر مصدوم شده بودند که به سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند. تاکنون ٣ جسد از زیر اوار خارج شده است. عملیات امداد و نجات تا یافتن تنها محبوس این حادثه همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نیروهای امداد و نجات مشغول انجام عملیات برای نجات ١ کارگر باقیمانده هستند.
ورود دستگاه تمام مکانیزه(TBM) به ایستگاه مترو شهدا 24

ورود دستگاه تمام مکانیزه(TBM) به ایستگاه مترو شهدا

مراسم ورود دستگاه تمام مکانیزه(TBM) به ایستگاه مترو شهدا با حضور مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی پورهاشمی معاون عمرانی شرکت مترو تهران، هادی ذاکری شهردار منطقه 13 تهران برگزار شد.خط 6 مترو تهران با اشاره به اینکه دستگاه حفار (تی بی ام) پس از حفاری ٨.٥ کیلومتر مسیر از دولت آباد و عبور از ایستگاه های کیان شهر، بعثت، منصور، میدان خراسان و امیرکبیر امروز به میدان شهدا رسیده است
مراسم ورود ماشین حفاری(TBM) به ایستگاه مترو امیرکبیر در خط 6 متروی تهران 22

مراسم ورود ماشین حفاری(TBM) به ایستگاه مترو امیرکبیر در خط 6 متروی تهران

پروژه خط 6 متروی تهران به طول 31200 متر به دو روش مکانیزه (TBM Tunneling) و سنتی (TBM) در حال لحداث می باشد. بخش ایتدایی مسیر به طول 10771 متر از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه شهید صیاد شیرازی توسط دستگاه حفاری تونل تمام مقطع (TBM) حفاری می شود و در ادامه مسیر تا ایستگاه سولقان، روش سنتی مورد استفاده قرارگرفته است.