سامانه ۱۳۷ پلاس در مدیریت جدید شهری از ترکیب سامانههای ۱۸۸۸ و ۱۳۷ ایجاد شد تا مسیر برای پیگیری مشکلات شهروندان هموار شود.سه موضوع اصلی پیامهای مردمی در کل تهران در مورد موضوعات اجرایی و خدمات شهری، لایروبی جویها، نظافت معابر و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز وجود دارد، بحث سد معبر نیز یکی از موضوعات شایع است که تماسهای متعددی را به خود اختصاص داده است از آغاز به کار این سامانه در بازه زمانی ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۴۸۶ هزار پیام در رابطه با موضوعات خدمات و فوریت شهری دریافت شده که این آمار در رابطه با پیامهای شکایت، انتقاد و پیشنهاد نیز به رقم ۳۶ هزار و ۵۰۰ در این مدت رسیده است.