بیست‌ویکمین سالگرد تاسیس شرکت واگن سازی تهران 17

بیست‌ویکمین سالگرد تاسیس شرکت واگن سازی تهران

بیست‌ویکمین سالگرد تاسیس شرکت واگن سازی تهران، سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه در کارخانه فتح آباد با حضور رضا شیخ طاهری مدیرعامل این مجموعه، عبدالرضا شاملو مدیرعامل پیشین و موسس شرکت واگن سازی تهران و جمعی از مهندسین و پرسنل شرکت واگن سازی تهران برگزار شد. در پایان این برنامه از خط تولید این شرکت بازدید شد.
قطار ملی 7

قطار متروی ملی روی ریل مدیریت جهادی

شهرداری تهران با احصاء نیازسنجی و طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی درون شهری به‌منظور تسهیل جابه‌جایی انبوه مردم در سریع‌ترین زمان ممکن و کاهش ترافیک شهری برنامه ساخت اولین قطار متروی ملی را عملیاتی کرد.
سیر آزمایشی قطار ملی مترو در امتداد خط یک شبکه مترو تهران تا ایستگاه شهر جدید پرند 18

سیر آزمایشی قطار ملی مترو در امتداد خط تهران-پرند

سیر آزمایشی قطار ملی مترو در امتداد خط یک شبکه مترو تهران تا ایستگاه شهر جدید پرند انجام شد.
گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه قطار ملی 39

گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه قطار ملی

گردهمایی تولیدکنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار مترویی ملي، با حضور محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رضا شیخ طاهری، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران، ظهر روز دوشنبه ۱۳ آذرماه در محل کارخانه شرکت واگن‌سازی تهران برگزار شد.
توسعه متروی تهران؛ ایستگاه کوهسار 41

توسعه متروی تهران؛ ایستگاه کوهسار

متروی تهران که از آن بعنوان یکی از پروژه‌های عظیم خاورمیانه یاد می‌شود، حالا به روزهای بهره‌برداری از ایستگاه‌ جدید خود نزدیک شده و قرار است در آینده‌ای نه چندان دور و به همت دستگاه‌های ذیربط، ایستگاه مترو کوهسار که ایستگاه پایانی بخش شمالی خط 6 مترو تهران قرار دارد افتتاح شود. خط ۶ متروی تهران به طول ۴۲ کیلومتر از منطقه کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت و آیت الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام(ره) در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر(عج)، هفتم تیر، امام حسین(ع) و شهدا می‌رسد. در نهایت این خط به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود.
توسعه متروی تهران؛ ایستگاه شهران 48

توسعه متروی تهران؛ ایستگاه شهران

متروی تهران که از آن بعنوان یکی از پروژه‌های عظیم خاورمیانه یاد می شود، حالا به روزهای بهره‌برداری از ایستگاه‌ جدید خود نزدیک شده و قرار است در آینده ای نه چندان دور و به همت دستگاه های ذیربط، ایستگاه مترو شهران که در بخش شمالی خط 6 مترو تهران قرار دارد افتتاح شود. خط ۶ متروی تهران به طول ۴۲ کیلومتر از منطقه کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت و آیت الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام(ره) در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر(عج)، هفتم تیر، امام حسین(ع) و شهدا می‌رسد. در نهایت این خط به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود.
به وقت خدمت؛ اورهال و نوسازی قطارهای شهری تهران 23

به وقت خدمت؛ اورهال و نوسازی قطارهای شهری تهران

مترو تهران ۱۶۷ واگن دارد که از این تعداد ۵ واگن از رده خارج است و از این تعداد ۱۳۵ واگن برای خدمات رسانی به خطوط اعزام می شود و مابقی در تعمیرات دوره ای و اورهال قرار دارند، واگن های مترو باید در دوره ۳ ساله برای تعمیرات و بعد از ۵ سال نیز برای اورهال وارد تعمیرگاه های تخصصی شود.
نشست بررسی زمینه های تحقق تولید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار شهری 9

نشست «بررسی زمینه‌های تحقق تولید واگن قطار شهری»

نشست «بررسی زمینه‌های تحقق تولید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار شهری»، صبح امروز دهم دی‌ماه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.
بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در اکباتان

بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در اکباتان

اولین و تنها پارکینگ زیرزمینی قطارهای شهری کشور با نام «پایانه اکباتان» در غربی‌ترین نقطه خط ۴ متروی تهران به زودی افتتاح خواهد شد.سازه پارکینگ در زیرزمین تعبیه شده و این اجازه را می‌دهد تا از سطح فوقانی آن برای ایجاد فضای سبز و یک پلازای مدرن شهری استفاده شود. این پارکینگ با ۷ هکتار مساحت، در ضلع غربی بزرگراه شهید ستاری و محدوده شمال ایستگاه متروی اکباتان واقع شده است.
افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور

افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور

علیرضا زاکانی شهردار تهران بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور را امروز شنبه ۲۹ مرداد ماه 1401 با حضور جمعی از مسئولان کشوری افتتاح کرد.
اکباتان؛ بزرگترین پایانه زیر زمینی ایران 3

اکباتان؛ بزرگترین پایانه زیر زمینی ایران

اولین و تنها پارکینگ زیرزمینی قطارهای شهری کشور با نام "پایانه اکباتان" در غربی‌ترین نقطه خط ۴ متروی تهران به زودى افتتاح خواهد شد.در این پارکینگ ۲۱ خط ریلی تعبیه شده و از نکات بارز طراحی این سازه امکان ایجاد دهانه‌های بزرگ به ابعاد ۳۳ متر با استفاده از اسکلت فلزی، جهت نصب سوزن و ایجاد انشعاب‌های مختلف برای هدایت قطارها به هر یک از ۲۱ خط ریلی است. با توجه به آنکه این پارکینگ در محدوده مسکونی شهرک اکباتان واقع شده است، ساخت آن به صورت زیرزمینی طراحی شده تا کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و نیز حداقل آسیب برای منظر شهری را در پی داشته باشد؛ ضمن اینکه زیرزمینی بودن سازه پارکینگ، این اجازه را می‌دهد تا از سطح فوقانی آن برای ایجاد فضای سبز و یک پلازای مدرن شهری استفاده شود. گفتنی است این پارکینگ با ۷ هکتار مساحت، در ضلع غربی بزرگراه شهید ستاری و محدوده شمال ایستگاه متروی اکباتان واقع شده است.
مانور عملیاتی انتشار دود و حریق در قطار و تخلیه مسافری

مانور عملیاتی انتشار دود و حریق در قطار و تخلیه مسافری

مانور عملیاتی انتشار دود و حریق در قطار و تخلیه مسافری حد فاصل ایستگاه ورزشگاه آزادی تا ایستگاه چیتگر شب گذشته با حضور عوامل مدادی مترو و مسافرین فرضی برگزار شد.
مانور عملیاتی دیریل قطار و تخلیه اضطراری مسافری

مانور عملیاتی دیریل قطار و تخلیه اضطراری مسافری

مانور عملیاتی دیریل قطار و تخلیه اضطراری مسافری شب گذشته در ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس با حضور جمعی از تکنسین ها و راهور های شرکت مترو برگزار شد.در این مانور صحنه خروج از ریل یک واگن و نحوه امداد رسانی در این شرایط تمرین شد.
سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران 33

سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران

سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، درباره جزئیات حادثه برخورد قطار تهران-کرج با حضور مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه به ریاست مهدی چمران، یکشنبه 5 دی ماه 1400 برگزار شد.
برخورد دو رام قطار در ایستگاه چیتگر مترو تهران 3

برخورد دو رام قطار در ایستگاه چیتگر مترو تهران

صبح روز چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۷،۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران(صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی درایستگاه چیتگر برخورد کرد. در این حادثه ۲۰ نفر از مسافران مصدوم شده بودند که ۹ نفر از آنان با معاینات اولیه مرخص شدند و ۱۰ نفر دچار مصدومیت سطحی شدند، اما وضعیت یک نفر از مصدومین وخیم است.
عمارت سلطان بیگم  36

عمارت سلطان بیگم

خانه بازار یا همان عمارت سلطان بیگم، قدمتی 200 ساله دارد؛ بنای ارزشمندی که از لحاظ معماری به صورت پلانی شکل است و برای دسترسی به آن باید از ۱۳ پله پایین رفته تا به درب ورودی رسید. ساختمان پلانی شکل با پنجر‌ه‌های چوبی و دیوارهای آجری چشم هر بیننده ای را در بدو ورود به حیاط عمارت به خود خیره می کند اما تالار آینه ناب‎ترین بخش این عمارت است که در اشکال مختلف مقرنس و قطار بندی به همراه نقاشی های مختلف، در جای جای این اتاق نقش بسته و جلوه باشکوهی دارد .
دیدار شهردار تهران با شهردار و اعضای شورای شهر قم 1

دیدار شهردار تهران با شهردار و اعضای شورای شهر قم

شامگاه سه شنبه 11 آبان 1400 علیرضا زاکانی شهردار تهران طی نشستی با شهردار قم، رئیس شورای شهر، اعضا شورای شهر و رئیس قطار شهری قم، در دفتر خود دیدار و گفتگو کرد.
پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)

پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)

پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق 17 و 18و رونق گردشگری شهری در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد. این پروژه به طول 9 کیلومتر بر بام تونل قطار تهران تبریز و عرض 30 متر با وسعت حدود 27 هکتار تعریف شده است که فاز اول آن در حال بهره برداری است و فازهای بعدی آن توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در حال انجام عملیات عمرانی است. . کارگردان هنری: فریدون قربانی ویدیو: حمید رضا درجاتی تدوین: محمد حداد نسب
تور مجازی عمارت سلطان بیگم

عمارت سلطان بیگم

خانه بازار یا همان عمارت سلطان بیگم، قدمتی 200 ساله دارد؛ بنای ارزشمندی که از لحاظ معماری به صورت پلانی شکل است و برای دسترسی به آن باید از ۱۳ پله پایین رفته تا به درب ورودی رسید. ساختمان پلانی شکل با پنجر‌ه‌های چوبی و دیوارهای آجری چشم هر بیننده ای را در بدو ورود به حیاط عمارت به خود خیره می کند اما تالار آینه ناب‎ترین بخش این عمارت است که در اشکال مختلف مقرنس و قطار بندی به همراه نقاشی های مختلف، در جای جای این اتاق نقش بسته و جلوه باشکوهی دارد .
فاز نخست پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س) 41

فاز نخست پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)

پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در راستای شعار "تهران شهری برای همه" در مناطق کمتر برخوردار 17 و 18 است. این پروژه به طول 9 کیلومتر بر بام تونل قطار تهران تبریز و عرض 30 متر با وسعت حدود 27 هکتار تعریف شده است که با احتساب فضای بین جدار ساختمان ها این محدوده در مجموع به حدود 50 هکتار در فازهای بعدی افزایش پیدا می کند. در حال حاضر فاز نخست این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است.