عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران 31

عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران

تور بازدید اصحاب رسانه از عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. خط ۱۰ مترو ۳۴ ایستگاه و ‌۴۷ کیلومتر تونل دارد و از غربی‌ترین نقطه تهران شروع و در انتها در فلکه سوم تهرانپارس تقاطع خط ۴ به پایان می‌رسد.
اتمام عملیات حفاری تونل خط ۶ مترو 3

اتمام عملیات حفاری تونل خط ۶ مترو

آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران ظهر سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه در قالب یکصد و یازدهمین پویش امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
دیدار دو تیم فوتسال زنان سایپا و ملی حفاری 13

دیدار دو تیم فوتسال زنان سایپا و ملی حفاری

لیگ برتر فوتسال زنان ایران در مرحله نهایی با برگزاری دو مسابقه پیگیری شد. در یکی از این دو مسابقه تیم سایپا در سالن قیانوری تهران به مصاف تیم ملی حفاری رفت و با حساب 5 بر 3 به پیروزی رسید.
تی بی ام 26

تی بی ام

دستگاه TBM ( مخفف Tunnel Boring Machine ) دستگاهی است که برای حفاری تونل هایی با مقاطع دایره ای از آن استفاده میشود. این دستگاه با استفاده از یک سطح مقطع مدور، قادر است در اعماق خاکی و سنگی زمین حفاری کند. قطر تونل‌هایی که این دستگاه ایجاد می‌کند در محدوده یک متر (با استفاده از میکرو-تی‌بی‌ام‌ها) تا نزدیکی ۱۶ متر (تی‌بی‌ام‌های امروزی) قرار دارند. این روزها دستگاه غول پیکر TBM در حال حفاری تونل در حدفاصل ایستگاه میدان شهرری تا ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در خط 6 متروی تهران است.
زیرگذر گلوبندک 19

زیرگذر گلوبندک

پروژه احداث زیرگذر گلوبندک که یکی از پروژه های شاخص منطقه 12 به شمار می آید، پس از تکمیل و بهره برداری، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل ساخته و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک را برطرف می کند. زیرگذر گلوبندک در واقع یک زیرگذر پیاده شهری است و علاوه بر تسهیل تردد عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار، را فراهم می کند. تاکنون حدود 60 درصد از عملیات اجرایی پروژه انجام شده و بخش های سخت کار همانند حفاری بخش عمده تونل ها به سرانجام رسیده است. فعالیت های انجام شده با مدیریت معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 12 صورت پذیرفته و ادامه عملیات اجرایی به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شده است. اقدامات باقی مانده سازه ای شامل حفاری ورودی شرقی، مراحل نهایی اتصال به ایستگاه مترو، نازک کاری ها و اصلاحات تکمیلی است.
مراسم اتصال جبهه های حفاری شمالی و جنوبی تونل زیر گذر استادمعین 27

مراسم اتصال جبهه های حفاری شمالی و جنوبی تونل زیر گذر استادمعین

مراسم اتصال جبهه های حفاری شمالی و جنوبی تونل زیر گذر استادمعین عصر امروز چهارشنبه 9 مرداد ماه با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار محترم تهران برگزار شد.
آغاز  حفاری تونل  محور جنوبی خط 6 مترو تهران 48

آغاز حفاری تونل محور جنوبی خط 6 مترو تهران

صبح چهارشنبه 23 فروردین ماه پروژه احداث نیمه جنوبی خط 6 مترو تهران حد فاصل دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور آغاز شد. خط 6 مترو تهران به طول 32 کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های شهید همت، آیت‌الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام در ادامه مسیر به میدان های ولیعصر (عج)، هفت تیر، امام حسین (ع) و شهدا می‌رسد و سپس با عبور از خیابان 17 شهریور به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود.
ورود دستگاه تمام مکانیزه(TBM) به ایستگاه مترو شهدا 24

ورود دستگاه تمام مکانیزه(TBM) به ایستگاه مترو شهدا

مراسم ورود دستگاه تمام مکانیزه(TBM) به ایستگاه مترو شهدا با حضور مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مهدی پورهاشمی معاون عمرانی شرکت مترو تهران، هادی ذاکری شهردار منطقه 13 تهران برگزار شد.خط 6 مترو تهران با اشاره به اینکه دستگاه حفار (تی بی ام) پس از حفاری ٨.٥ کیلومتر مسیر از دولت آباد و عبور از ایستگاه های کیان شهر، بعثت، منصور، میدان خراسان و امیرکبیر امروز به میدان شهدا رسیده است
مراسم ورود ماشین حفاری(TBM) به ایستگاه مترو امیرکبیر در خط 6 متروی تهران 22

مراسم ورود ماشین حفاری(TBM) به ایستگاه مترو امیرکبیر در خط 6 متروی تهران

پروژه خط 6 متروی تهران به طول 31200 متر به دو روش مکانیزه (TBM Tunneling) و سنتی (TBM) در حال لحداث می باشد. بخش ایتدایی مسیر به طول 10771 متر از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه شهید صیاد شیرازی توسط دستگاه حفاری تونل تمام مقطع (TBM) حفاری می شود و در ادامه مسیر تا ایستگاه سولقان، روش سنتی مورد استفاده قرارگرفته است.